1 jan. 2016

-- HAPPY 2016 --

Heey mensen,

Vandaag is het 1 januari, 2016! Het is alweer 2016! Kan jij het geloven? Holy shitstickers, dit is allemaal zo snel gegaan. Het voelt als gisteren dat 2015 begon. En nu is het alweer voorbij! Sorry, ik ben een beetje geschokt en sentimenteel. Vandaag wilde ik gezellig even met jullie praten. Hopelijk vinden jullie het leuk!

2015, je was een prachtig jaar, en hebt veel ups and downs gekend. Laten we even de leuke dingen listen die gebeurd zijn het afgelopen jaar!
  • Ik ging over naar 3 gymnasium met Latijn EN Grieks, waar ik echt super blij mee ben. Ik had er hard voor gewerkt en ik ben zo blij dat het me gelukt is. Okay, veel mensen houden het tweede jaar gymnasium wel vol, maar toch ben ik er erg trots op.
  • Ik mocht dan wel niet meedoen aan de uitwisseling naar Münster, maar als tegenhanger kreeg ik wel te horen dat ik mee mag doen aan het Erasmus+ project, waarbij ik in mei 2016 naar Spanje (!) zal gaan met wat klasgenoten om samen met heel veel mensen uit 4 andere landen een app te ontwikkelen.
  • We zijn in de zomervakantie naar Frankrijk geweest, zoals elk jaar, maar dit jaar was heel erg leuk! We hebben stormen getrotseerd op zee (okay, een rivier), gezwommen, mensen ontmoet, gechillt tot na middernacht, en heel veel ijsjes gegeten. 
  • Ik heb het hele afgelopen jaar volgehouden om vegetariër (okay, pescotariër) te blijven. Dit is iets waar ik erg trots op ben. Ondanks ik nooit echt van veel verschillende soorten vlees heb gehouden, was het toch best lastig. Ik kwam erachter dat er veel vlees was wat ik wel altijd lekker heb gevonden. Toch mis ik het amper meer. Het is nu een gewoonte geworden. Ik moet hiervoor wel mijn ouders bedanken; zij hebben ervoor gezorgd dat het niet al te moeilijk was om het vol te houden, doordat zij het vlees apart hielden uit bijvoorbeeld stamppot en ook vegetarisch "vlees" kochten en bakten voor me. Thanks!
  • Ik ben van sport geswitcht, en met succes! Ik ben erg blij met mijn keuze om weer te gaan hockeyen. Het is denk ik wel een beetje mijn sport. Ik ben ook nog terechtgekomen in best een leuk team, en heb wat nieuwe vrienden gemaakt. Erg tof!
  • Ik blogde erop los dit jaar! Ik heb dit jaar 102 blogposts geschreven. Dit zijn bijna 2 blogposts in de week. Ondanks dat ik me niet echt altijd overal aan heb gehouden, qua Blogmas en regelmatig updaten, vind ik dat toch wel erg goed van mezelf. En god, wat heb ik dat leuk gevonden. Ik heb er dit jaar 3759 pageviews bij gekregen, waar ik erg blij mee ben. Kleine stapjes, maar nog steeds heel mooi.
  • Ik heb een betere balans gevonden en uitgevonden wat ik belangrijk vind. Ik heb dingen over mezelf geleerd en dat is erg fijn.
Er waren ook wat dieptepunten, natuurlijk:
  • Ik heb me een hele tijd heel slecht gevoeld. Jullie weten inmiddels dat ik Thyrax slik, medicatie die mijn schildklier vervangt. Ik heb een hele tijd te veel Thyrax geslikt. Dit heeft mijn hele gedrag en concentratie en stofwisseling beïnvloed, en dat is erg vervelend geweest.
  • Ik heb soms slechtere periodes met vriendinnen gehad. Toch ben ik heel optimistisch en ik hoop dat ik al mijn vriendinnen mag houden en nog meer leuke tijden met ze mag beleven.
  • Ik heb bar weinig voornemens van vorig jaar waargemaakt, helaas. 
Tijd voor nieuwe doelen voor 2016.
  1. Nog een jaartje vegetarianism op de teller (en ik hoop op nog veel meer jaren). DUH!
  2. Relax! Meer tijd voor mezelf vinden om te ontspannen, te sporten, en te schrijven. Ik stress de halve tijd en denk alleen aan werken, werken, werken af en toe. Doe eens rustig, Isa. En nee, ga niet TV kijken, ga iets nuttigs doen met je leven. Dat is ook wel een heel goed doel, trouwens, minder TV kijken.
  3. Productivity is in need. Minder afleiding = Meer productiviteit. Ik zie mezelf nogal snel niet leren of uitstellen of wat dan ook door spelletjes of social media. Niet doen!
  4. Plannen tot je erbij neervalt! Plannen is obviously heel handig. Ik ben er nooit heel erg goed in geweest me te houden aan planningen, maar dit jaar ga ik m'n best doen om zoveel mogelijk te plannen en me eraan te houden!
  5. Meer lezen, en ja, ook in het Nederlands. Mijn Nederlands gaat flink achteruit. Ik lees amper meer, door weinig tijd of gewoon omdat ik meer zin heb om iets anders te doen. En als ik dan lees, dan lees ik in het Engels. Ik wil meer gaan lezen.
  6. Conditie terugkrijgen Ik heb nooit tijd of zin om te lopen. Maar ik denk dat ik het toch weer eens moet gaan proberen. Nu ik hockey is dat toch wel heel belangrijk.
  7. Keep improving! Want het gaat allemaal helemaal top. Het is niet belangrijk om de beste te zijn van iedereen, of wat dan ook. Ik wil gewoon elke dag beter zijn dan dat ik was de dag daarvoor. En dat wens ik jullie ook allemaal toe. Want practice makes perfect (you know what I mean).
Mijn Oud & Nieuw was trouwens heel erg leuk. Zoals al heel lang hebben wij het ook dit jaar weer gevierd met onze overburen. Oudjaarsdag begon met Saffae die bij mij logeerde. Dit was erg gezellig. Toen zijn ik, Esmee, Saffae, Hannah (overbuurmeisje) en pap wezen schaatsen. Dit was erg gezellig, al was ik best hard gevallen. Daarna gingen we naar de overburen, waar we het dit jaar vierden. We aten daar heel lekker (Ik had Pommes Duchess, Haricots Verts, vis, en als toetje een heerlijke cheesecake). Daarna hebben we een beetje liggen praten, niksen en hebben we spelletjes gespeeld.

Toen gingen we aftellen en daarna natuurlijk het nieuwe jaar vieren met oliebollen en vuurwerk. Dit jaar hadden we 2 boxen, een aantal pijlen, lange sterretjes, grondbloemen, en dat was het wel zo ongeveer. Toen gingen pap en Esmee terug naar ons huis (1 am), Esmee om de kat te knuffelen en pap om te gaan slapen omdat hij de volgende dag moest werken. Ik, mam, Hannah en Hannah's moeder zijn toen nog langs geweest bij mensen uit onze wijk tot de klok ongeveer 3 uur aangaf. Daarna zijn we naar huis gegaan en vrijwel meteen gaan slapen. (3:30 am)

Ik heb vanmorgen geslapen tot twaalf uur, wat voor mij een recordtijd is.

Dusja, dit was wel zo'n beetje alles wat ik te vertellen had. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen!

The first kisses in 2016,
Isa

Comment (altijd leuk om jullie geniousness terug te kunnen lezen), share (sharing is caring), vote (just do it), and love (I know you do). Ik hou van jullie!

Hoe was jullie Oud & Nieuw? Laat je antwoord achter in de comment section.

Goodbye then!
Follow me on InstagramTumblrWattpadPinterest and Bloglovin.

2 opmerkingen:

  1. Allereerst de beste wensen voor 2016,top Meisje ga zo door veel positiviteit
    ik hoop je hier nog veel te vinden, want ik ben een grote fan van " Toppie "

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voorlopig blijf ik dit nog wel doen ja. Jij ook beste wensen, love you xx

      Verwijderen