5 nov. 2015

Another Blogging Tag

Hey mensen,
Vandaag heb ik de "Another Blogging Tag" voor jullie. Enjoy!


Wat zou je aan je eigen blog willen verbeteren en wat wil je zeker zo houden?
Er zijn wel een aantal punten waarop ik mijn blog zou willen verbeteren;
  • Structuur. En ja, ik ben hier al druk mee bezig. Ik probeer wel regelmatig te bloggen, maar soms heb ik gewoon geen tijd of geen zin om het allemaal bij te houden. En mijn plantalent helpt ook niet zo hard mee.
  • Foto's. Veel foto's haal ik van Google Images. Ik wil meer eigen, mooie foto's en plogjes.
  • Lay-out. Ik wil mijn lay-out professioneler. Ik probeer heel veel met schattige patroontjes, maar ik houd maar weinig keus over omdat heel veel patroontjes niet mooi doorlopen.
  • Vollere posts. Ik heb al aardig lange posts, maar ik wil het toch nog net ietsje langer. Ook dat staat net wat professioneler.
  • En tot slot, ik wil mijn passies meer delen. Ik wil graag meer fotograferen en schrijven (als in verhaaltjes), en ik wil meer praten over onderwerpen die ook echt iets uitmaken.

Er zijn uiteraard ook wat dingen waar ik wel heel blij mee ben;
  • De pagina "About me" op mijn blog. Dit gaat over mij. Ik heb hiervoor een tag gebruikt en ik vind het er super leuk uitzien.
  • Mijn blog is best persoonlijk. Ik heb altijd al een internet dagboek gewild, en ik wil de hoeveelheid over mezelf praten vooral zo laten. Prima in balans, vind ik zelf.
  • De vraag van vandaag. Ik vind het altijd super leuk als die beantwoord wordt door jullie *hint hint*.
Doe je alles voor je blog alleen?
Ik doe het meeste voor mijn blog wel zelf. Af en toe wel een gastverhaaltje door Howlingpuppy of een blogpost samen met anderen. Ik vraag soms ook om feedback.

Welk cijfer zou je je eigen blog geven?
Een 7,3, want
1. Dit is een mooi getal.
2. Ik vind mezelf niet al te professioneel

Ik probeer mezelf zo veel mogelijk te beteren, want ik ben nog in de leer qua goed schrijven en extra lezen om ALLE fouten eruit te halen.

Verdien je geld met bloggen?
Nope, dat hoeft voor mij (voorlopig nog) helemaal niet. Ik doe dit omdat ik het leuk vind, niet als werk of zo.

Wat vind je een nadeel van bloggen, als je iets zou moeten kiezen? Of: heb je wel iets minder leuks meegemaakt door je blog?
Grote nadelen van bloggen vond ik toch echt wel de druk. Ik houd weinig tijd over door school in slechte concentratie, dus ik heb amper tijd om iets uit te voeren. En het eeuwige writer's block. Mijn hoofd zit zeg maar vol met ideeën, maar dat heeft ook weer een limiet. Soms zijn de ideeën op. En soms komen de woorden ook niet goed naar voren zoals ik ze in mijn hoofd bedacht had. Dat vind ik ook niet fijn.
En met mijn vorige vorige blog die ik maakte met Simpsite (ik had toen echt nog nooit van blogger gehoord) werd ik voor copycat uitgemaakt omdat een meisje uit mijn klas hetzelfde deed op dezelfde site. Dat vond ik toch wel heel vervelend.

Hoe vaak wordt je blog maandelijks bekeken?
Afgelopen maand heb ik 283 pageviews gehad, maar het ligt heel erg af van hoeveel artikelen ik schrijf uiteraard. Ik ben soms (zoals afgelopen weken) afwezig. Afgelopen weken voelde ik niet echt zin om te gaan bloggen, dus ging ik mezelf niet dwingen. Maar ik ben er weer :)

Waardoor blijf jij hangen op een blog en wanneer klik je weg?
Lay-out en foto's zorgen ervoor dat ik op een blog blijf hangen. Ik vind het altijd prachtig om een mooie passende lay-out te zien. En mooie foto's zijn ook gewoon heel belangrijk voor een blog. Dit zijn vaak de eerste dingen die gezien worden. Dus dit is een heel belangrijk aspect.

Als ik dan heb geklikt op een post, en ik zie heel veel schrijf- en interpunctiefouten, of ik vind de posts niet interessant, dan klik ik weg.

Heb je mensen leren kennen door het bloggen? Zo ja, wie bijvoorbeeld?
Nee, niet leren kennen. Ik ken al wel twee mensen die ook bloggen.

Wat vind jij van persoonlijk bloggen? Waar let je op bij de informatie die je deelt op je blog?
Zelf vind ik dat ik nog best wat deel over mezelf. Ik deel vooral hoe het gaat met school, hockey, mijn brein, etc. Ik zet nooit mijn adres op internet, dat is gevaarlijk. Wat tips: zet ook never nooit een bericht over een specifieke stomme leraar of je stomme ouders op je blog, dat is gewoon niet slim. Zet nooit iets op het internet waarvan je niet wil dat je oma het zou zien, dat is wel een beetje mijn motto op dat gebied.

Persoonlijk bloggen is leuk, zo lang je maar niet te ver gaat.

Denk je nog lang door te gaan met bloggen en hoe zou je blog zich dan ontwikkelen, volgens jou? Wanneer zou je stoppen?
Ik denk er nog wel lang mee door zou gaan, zo lang het nog te combineren valt met school vind ik het nog steeds superleuk. Ik denk dat ik dan misschien wel ietsje meer lezers heb. Ik zou stoppen wanneer ik er geen tijd of zin meer in zou hebben. Ik ga mezelf niks opdringen.

Zou je je blog verwijderen in ruil voor 50.000 euro?
Oké, 50.000 is een leuk bedrag, maar mijn blog is mijn alles. Ik kan niet zonder blog, echt niet. Het is als pizza, ik kom altijd terug voor meer :)


Welke dingen gebruik jij om te bloggen?
Mijn telefoon: Ik maak vooral foto's met mijn telefoon. Ik heb een Samsung Galaxy S5, en de camera daarvan is decent. Ik heb wel een camera, maar die is vrij waardeloos. Als ik soms in de auto of de trein zit, begin ik ook alvast een blogpost te schrijven op mijn telefoon.
Mijn laptop: Voor berichten te schrijven (blogger), netjes te maken, en foto's te bewerken (PiZap & PicMonkey).
Mijn brein: Een belangrijk onderdeel, handig om alles wat hierboven genoemd is te combineren en te laten shinen!


Nou, dit was 'em al weer. Een super leuke tag om in te vullen. Hopelijk vonden jullie hem ook leuk om te lezen.

Kisses, Isa

Comment (altijd leuk om jullie geniousness terug te kunnen lezen), share (sharing is caring), vote (just do it), and love (I know you do). Ik hou van jullie! 

Hebben jullie een blog? En waardoor blijf jij hangen op een blog en waardoor klik je weg? Laat je antwoord achter in de comment section.

Goodbye then!
Follow me on InstagramTumblrWattpadPinterest and Bloglovin.

2 opmerkingen:

  1. Je wil nog langere verhalen 😱😂 grapje schat 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind tijden belangrijk. Ookal ben ik er zelf slecht in. Ook wat je verteld. Ik hou zelf van handige of leuke verhalen. Lang is goed maar hou het wel boeiend. Dit zijn mijn tips

    BeantwoordenVerwijderen