1 okt. 2015

I'M BACK!

Better late than never, right?

Hey mensen,

Vandaag wil ik weer een beetje over mijn leven praten. Dit is best een serieuze, school-gerelateerde, struggles post en ik hoop dat jullie me het na deze uitleg niet zo kwalijk nemen dat ik even weg was.

Well, op het begin van school ging alles nog goed. Ik was 100% happy, 100% mezelf. Toen kwamen er opeens weer toetsen. Ik kreeg ook weer struggles met plannen. De eerste paar toetsen gingen nog best goed. Een 10 en een 7,8 voor Latijn, topografie een 10. Toen ging het mis. Ik haalde een vette onvoldoende, om ietsje specifieker te zijn, een 4,2 voor Duits. Ik haat onvoldoendes halen. Dan voel ik me echt een mislukkeling en zou ik eigenlijk het liefst heel hard iets willen slaan. Dus ik baalde ontzettend van die onvoldoende. Vanaf daar ging het helemaal bergafwaarts. Ik had geen zin om te leren, zat uiteindelijk tot middernacht te leren omdat ik het wel allemaal af wil hebben. werd doodmoe van mijn slaapritme. Ik raakte mezelf en mijn zelfvertrouwen compleet uit het oog. Ook had ik geen tijd meer voor mezelf.

Ik ben nu aan het terugkomen, al heb ik Grieks gisteren wel verpest. Vandaag zijn we bij de Technische Universiteit Eindhoven geweest, en ik vond het heel interessant. Dit heeft veel duidelijker gemaakt wat ik wil met mijn toekomst en ik denk dat ik misschien het profiel N&T ga kiezen, mits Natuurkunde en Scheikunde mijn vakken zijn natuurlijk. Toen ik thuis kwam, werd het me al helemaal duidelijk: Ik had een 10 gehaald voor wiskunde. Boem, al mijn zelfvertrouwen was gelijk weer terug. Dus ik ben nu goed voorbereid voor morgen én ik heb een goed gevoel. Morgen heb ik een Grieks toets, en ik ga een mooi cijfer halen. Ik heb vandaag geweldig geleerd, dus het kan bijna niet anders. Ik heb ook een economietoets, waar ik ook veel vertrouwen in heb. Misschien ben ik dan toch geen mislukkeling.

Weet je wat me irriteert? Die mensen die het zich niet aantrekken dat ze een onvoldoende halen. Oké, soms overdrijf ik lichtelijk, en ik begrijp ook wel dat je blij bent met een 5 als je echt slecht bent in een vak, maar je moet het niet overdrijven. Ik zou me extreem slecht voelen als ik de hele tijd onvoldoendes ga halen. School is gewoon erg belangrijk voor mij. School laat me niet in de steek. Je kan altijd meer kennis krijgen. Ik vind dat persoonlijk heel leuk, ik heb het alleen niet zo op huiswerk. Ik weet dat ik met deze mening heel veel verschil met andere leerlingen bij ons op school. Ik weet dat ik deze mening ook met een heel aantal deel, maar op de middelbare zitten nog steeds mensen die niet nadenken over de toekomst, alleen over nu. En dat is oké. Als hun dat willen, is dat prima wat mij betreft. Ik vind het alleen niet zo slim. (Als er mensen zijn die die mening hebben: Niet beledigd zijn, alsjeblieft)

Ik weet dat school niet het leukste onderwerp is, maar het is wel iets wat we allemaal gemeen hebben. Onderwijs is iets belangrijks.

Maar ja, mijn zelfvertrouwen ging er dus heel even heel erg aan onderuit en ik had geen zin meer om iets uit te voeren, behalve tv, Minecraft, en heel haastig huiswerk maken en leren. Daarom was ik weg.

Ik ben terug omdat deze blog ook erg veel voor me betekent. Ik vind dit erg leuk om te doen, en dat wil ik ook zeker niet opgeven.

Dus: Wat ga ik nu doen. Het antwoord op die vraag is waarschijnlijk: Ik ga alle doordeweekse posts in het weekend proberen te doen. Doordeweeks red ik het gewoon niet.

O, en ik wilde ook nog even delen: IK HEB DE ACTIE VAN DE WEEK GEWONNEN VAN DANCE4LIFE MET MIJN CUPCAKES EN BROWNIES. Er staat een interview op de website en ik mag een gratis Eastpak uitkiezen. Yay :)

However, ik vind dat ik nu wel lang genoeg mijn hart gelucht heb.
Hopelijk vergeven jullie me.

Kisses, Isa

2 opmerkingen: