3 sep. 2015

Hoe het voelt om weer terug op school te zijn + HOCKEYTRAINING

Hoi mensen,

Tja, back to school, we hebben er allemaal ervaring mee (gehad). Evengoed terug naar werk, natuurlijk. Ook heb ik gisteren mijn eerste echte hockeytraining in twee jaar gehad. Ik ga jullie basically de normale back to school feelings vertellen, en hoe ik mijn hockeytraining heb ervaren. Enjoy!

Twee weken voordat school begint, ben ik altijd helemaal excited. Ik houd van schoolspulletjes kopen, boeken en schriften versieren, je tas vullen met je spullen, etc, Ik vind dat altijd helemaal awesome. Dus ja, fase 1: excitement.

Op de eerste schooldag merk ik al meteen dat school niet altijd geweldig interessant is. Dat je je tijdens de lessen meer zit te vervelen dan dat je zit op te letten. Sommige docenten kunnen hun langdradigheid ook meer onder controle houden dan andere docenten, maar bij de echte docenten waarbij je de hele tijd stil moet zijn en op moet letten, gaat bij mij de concentratie al vrij snel niet alleen meer naar netjes doen wat je docent je voorschrijft.

Ik wil de eerste dagen altijd mijn schriften en aantekeningen helemaal netjes houden. Na een weekje is dat er wel uit, dan is mijn schrift altijd een grote chaos, ben ik alle gekregen blaadjes kwijt, houd ik mijn huiswerk minder goed bij, etc. Het lijkt gewoon allemaal steeds lastiger te gaan. De ene keer gaat het gewoon makkelijker dan de andere keer. Soms maak ik al het huiswerk dat ik de volgende dag heb én het huiswerk dat ik dezelfde dag heb opgekregen, soms kom ik amper aan het huiswerk toe omdat ik niet kan plannen en mijn concentratie soms ook gewoon niet lang meegaat. Ik kan woordjes wel heel snel onthouden, dat is dan wel weer fijn.

Dus ja, school hè. Ik houd het huiswerk ook wel goed bij, maar die toetsen ook nog allemaal leren is moeilijk vol te houden. Soms hebben wij per week gewoon meer toetsen als in de proefwerkweek (dat zijn er meestal 10), en dan krijgen we er ook nog huiswerk bij. Dan is het allemaal wel heel moeilijk bij te houden en komt het vaak aan op de dag van te voren. En tja, dan ben ik alles na een week alweer vergeten.

Heel veel mensen kijken op tegen gymles, en dat is een van de dingen die ik niet goed begrijp. Ik kijk eerder op tegen de kunstvakken. Ergens kan ik het ook wel begrijpen hoor, dat mensen niet van gym houden. Waarschijnlijk om dezelfde reden dat ik niet van de kunstvakken houd: Ik ben er gewoon niet zo goed in, vergeleken met andere vakken.

Ik vind het wel fijn om weer op school te zijn. Ik vind het fijn om iets te doen te hebben, om mijn vriendinnen weer te zien, om weer gezellig te kletsen in de pauzes, om weer de zomervakantie achter de rug te hebben, om netjes mijn huiswerk te maken, dat alles interessant lijkt op het moment dat je zou moeten leren waardoor als je klaar bent met leren je je weinig verveelt, om bij mijn kluisje te zijn, om weer te gymmen. We beseffen het ons soms niet, maar we hebben geluk met educatie. In sommige landen moeten wij meisjes vechten voor onderwijs. We zouden moeten beseffen wat voor een geluk we hebben dat we goed opgeleid worden zodat we in het latere leven een kans maken op een goede baan en een gelukkig leven. En ja, ik begrijp het, soms kan ik ook echt denken van 'SCHOOL SUCKS'. Maar in werkelijkheid zouden we dankbaar moeten zijn.

Maar ja, genoeg wijsheid voor vandaag.

Hockeytraining was echt geweldig! De meisjes waren heel aardig, ik was gelukkig niet de enige met een verklooide conditie, haha. Ik heb gewoon fijn gehockeyd, en ik besefte echt heel erg hoe erg ik dat gemist had. Deel uitmaken van een hockeyteam, ja. Geweldig vind ik het. Ik zal waterpolo wel gaan missen, maar ik heb er totaal geen spijt van dat ik niet door ben gegaan met hockey. Ja, na twee jaar is je renconditie en techniek een klein beetje weggezakt, maar die twee geweldige jaren bij Aegir zou ik voor geen goud hebben willen missen.

Dit was het weer voor vandaag, hopelijk vonden jullie het een beetje interessant.

En, vond je het een beetje relatable?
COMMENT (!!), vote, love, share, HAPPY SCHOOL!

Kisses, Isa

2 opmerkingen: