4 aug. 2015

Who am I?

Hoi lieve mensen,

Zie je die vraag daar zo in de titel? Rond mijn leeftijd nu krijgen veel tieners last van deze vraag. Wie ben ik nu eigenlijk. Afgelopen tijd heb ik er veel over nagedacht, en dit is wat ik er nu over te zeggen heb.

Wie ben ik? Ik kan die vraag niet voor je beantwoorden. Want misschien zie jij jezelf wel heel anders als ik jou zie. Misschien ken ik je niet eens. Soms is het gewoon lastig om er achter te komen wie je nu werkelijk bent, en je kunt anderen die vraag beter niet voor je laten beantwoorden.


Gevonden op Instagram, volgens mij op de pagina @sexualising

I think this is kinda true. Ik bedoel, je laat niet je derde gezicht aan je vrienden of aan iedereen zien. Er zijn echt wel dingetjes die je niet aan je vrienden of aan iedereen zou willen laten zien. Ik bedoel, dat is net alsof je gedachten opeens op je voorhoofd verschijnen zodra jij ze denkt. En het gezicht dat je laat zien aan je vrienden, zal je waarschijnlijk ook niet aan de hele wereld showen. Dus ja.

Ik denk dat het het belangrijkste is hoe jij jezelf ziet. Ik bedoel, anderen kunnen wel zeggen: "Jij bent dit, dit, en dit.', maar misschien denk jij wel: "Dat is niet waar, ik ben dat, dat en dat.". Je hoeft je ook niet te bewijzen tegenover mensen. Je hebt niks te bewijzen, want je bent wie je bent. Je hoeft bijvoorbeeld toch ook niet te bewijzen op welk geslacht je valt, of wel? Dat is evengoed een karaktereigenschap. Dus waarom zou je wel moeten bewijzen dat je echt loyaal, aardig en betrouwbaar bent/kan zijn. 

Nou ja, tenzij je natuurlijk van jezelf weet dat dat echt niet waar is. Maar als je weet dat je staat te liegen, weet je ook weer twee dingen, namelijk 1. Je weet hoe het dan wel zit en 2. je liegt over iets waarover je niet zou moeten liegen, wat volgens mij kan duiden op onzekerheid. 

We hebben allemaal vast wel een eigenschap waar we niet trots op zijn. Ik kan soms net iets te direct zijn, en ik vertel ook niet altijd de waarheid. En soms vind ik dat ik een beetje lui ben, en ik kan ook een enorme kluns zijn. Maar weet je, zoals veel mensen zeggen, je hoeft niet helemaal perfect te zijn om perfect te zijn. Weet je, je imperfecties maken je juist menselijker. Het lijkt mij zelfs best eng om iemand te ontmoeten die nooit eens een fout maakt, wiens haar altijd perfect zit, wie elke dag een uur hardloopt, de trends bijhoudt, anderen helpt en zijn huiswerk altijd meer dan compleet heeft. Er zou nooit echt meer iets leuks gebeuren. Toch willen we het allemaal wel een klein beetje.

Life doesn't have to be perfect, to be wonderful!
 In het leven kan je het beste van jezelf leren houden, en met jezelf leren leven. Want uiteindelijk zit jij toch wel met jezelf opgeschept voor de rest van je leven. Niemand kent jou zo lang als jij jezelf kent. Dit is ook met je lichaam, bijvoorbeeld. Misschien vind je jezelf te dik, te dun, je voeten lelijk, je neus te groot, te dikke heupen, te kleine borsten. Iedereen heeft wel iets te miepen, lijkt het, maar weet je, dat is niet nodig, ieder mens is awesomazing op zijn eigen manier. (Trouwens, het perfecte plaatje van tegenwoordig is wel heel erg onbereikbaar. Kom op mensen, de helft ervan wordt zeker gephotoshopt, en de andere helft is anorexia en een mooie glimlach. Dat moet je niet willen)

Maar uiteindelijk maakt het niet uit. Je hoeft het niet te veranderen (nou ja, tenzij het levensbedreigend wordt, dan kan je er beter iets aan doen). Je hoeft jezelf niet te veranderen, en voel je niet verplicht dat wel te doen. Je zult uiteraard wel veranderingen in jezelf opmerken, maar ik ga jezelf alsjeblieft niet veranderen om ergens bij te horen of zo.

Conclusie: Het is het belangrijkst dat jij vrede hebt met hoe je bent (etc.), en dat je jezelf gelukkig maakt daarmee.
Want beste mensen, niks is mooier dan je gelukkig voelen.

Ben blij met wie je bent, want ik weet zeker dat je geweldig bent, misschien ben je daar gewoon nog niet achter gekomen!

Share, vote, comment (please? Okay, eentje dan ;P), love, be happy with who you are!

Kisses, Isa

Ps. Misschien is de vraag naar wie je bent niet helemaal beantwoord hiermee, maar ik hoop dat het in ieder geval je zelfvertrouwen een flinke boost geeft. You're not here to be average, you're here to be awesome! O ja, op het pad des levens zal je steeds meer uitvinden over jezelf. Je mening over dingen zegt al heel veel over je. Whatever, ik ga maar weer eens.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen