28 aug. 2015

Vakantie update #4

Hoi mensen,

Vandaag ga ik jullie weer wat vertellen over mijn vakantie. Enjoy!


Bron achtergrond

Maandag (24 aug) onweerde het hier nog steeds. In de middag klaarde het gelukkig weer een beetje op. Niet dat ik daar veel van gemerkt heb, want ik heb me vooral geconcentreerd op een boek, genaamd "De laatste sterft" van Tess Gerritsen. Het is eigenlijk een boek van mijn moeder, maar hij leek me wel leuk dus heb ik hem diezelfde dag nog uitgelezen. Het gaat onder andere over Rizzoli & Isles, een murder investigation serie op tv. Een van mijn favoriete moordseries om precies te zijn. Was ook zeker de moeite waard. (Hier zie je wel weer precies dat ik echt een hyperlezer ben. 365 bladzijden in nog geen dag.) We aten die avond aardappels, worteltjes en voor de anderen vlees. Esmee had overgebleven maceroni, die ik graag had gehad als er dan geen vlees in had gezeten. Ook mocht ze nog twee pannekoeken, en ik heb er ook nog een gehad. Jammie :)

Dinsdag (25 aug) gingen pap en mam met de ouders van Anne en Mark wandelen door Die en inkopen doen voor de barbecue voor de volgende dag. Mam was wel haar tas vergeten, dus we konden haar niet bereiken. Ik had ondertussen haar andere boek van Tess Gerritsen vast, "De Chirurg" (zonder Isles helaas, wel Rizzoli). Ook een goed boek, dezelfde dag nog uitgelezen. Ze kwamen thuis rond half zes, twee uur later dan verwacht. We aten aardappeltjes, witte bonen in tomatensaus (niet doen! Die smaken echt raar in Frankrijk), erwtjes (wel lekker) en vis.

Het eten van de twee dagen die ik net heb geschreven kunnen wat gemixt zijn, het is moeilijk te herinneren. We hebben op een van de twee dagen (ik denk maandag) geluncht met frietjes omdat het brood in de winkel op was. Ze kwamen zo "Ja, het brood was op, dus we hebben slecht nieuws." Wij dachten echt dat we vies frans bruin brood zouden krijgen, maar nee, we kregen friet. Party :)
En toen werd ik weer onderbroken om te gaan zwemmen met Esmee (WAS SUPER GEZELLIG AVEC MA PETITE SOEUR)

Whatever, woensdag (26 aug) gingen we naar "Le Chute de la Druze" (of zoiets). Dat was een hele mooie waterval, waar ik drieduizend selfies heb gemaakt. Het wandelen heen en terug was wel echt een hel voor mij. Ik haat dat :(. We hebben die avond gebarbecued met Anne, Mark en hun ouders. Was super gezellig. Daarna hebben we nog een hele zak marshmallows opgegeten. Jammie :)

Selfieee ;)

En gisteren (27 aug), zijn we naar het stadje Valence geweest. Ik wilde daar vooral heen voor Lush, want daar zat in filiaal en ik ben nog nooit in een Lush-winkel geweest. Lush was wel een leuke winkel, maar wel een beetje duur. Toen hebben we geluncht. Daar zaten mensen sushi te eten in de zon. Nou, zelfs ik, ik die niet van sushi houd, kreeg daar echt gewoon super veel zin in sushi van. Daarna zijn we naar een soort mini mall geweest. Daar hebben we een soort milkshake gedronken bij de McDonalds (echt, als ik daar binnen zit krijg ik gelijk zin in hun franse frietjes. Hebben de McDonalds-mensjes onder jullie dat ook. Pfff, het is serieus een wonder dat ik nog niet dik ben). Toen heb ik een super gave etui gekregen bij een winkel die letterlijk "Bleu Cerise" heette. Ik ben er erg blij me. We hebben die avond alle kliekjes opgegeten met Jurgen, zijn vrouw, Kian en Kane uit België. Dus ja, we hadden allemaal het overige voedsel ingezameld en samen opgegeten. Zij hadden echt 2 superlieve enorme wollige honden. ZO SCHATTIG! Na het eten kwam er nog een ander Vlaams gezin bij (MET PRINGLES :) ) en hebben we allemaal heel gezellig zitten kletsen en films gekeken enzo.

Vrolijke etui yay :)

Dat was het alweer. Ik ga vanavond naar een pizzeria in Saillans, zin in! Morgenvroeg rond half 9 vertrekken we naar Nederland #COMINGHOME

Ik ben me serieus nu pas aan het realiseren dat ik me over een week alweer bevind in de dagelijkse sleur van opstaan, school, huiswerk, voedsel, slapen. Maar het is niet anders. Aan de andere kant heb ik er nog steeds heel veel zin in. Over het algemeen ben ik heel blij met de leraren die ik gekregen heb. Dus ja, dat is wel fijn.

Whatever, ik ben er weg van. Ik fix alle posts als ik thuiskom, promise.

Share, comment, vote, love, happy summer/bts season/school!

Kisses, Isa

1 september: Netjes geëdit.

1 opmerking:

  1. Het wordt weer eens tijd om naar huis te gaan, ipv al dat geluier.

    BeantwoordenVerwijderen