Paper Towns Review: Het boek en de film

Hoi lieve mensen,

Vandaag ben ik naar Paper Towns geweest met Fleur, en ik heb een weekje geleden het boek uitgelezen. Ik zet graag mijn mening op papier voor jullie, dus hier komt ie.

HEt bOek (you'll understand)
Omdat ik het boek eerst het gelezen begin ik daarmee,

Dit waren allemaal eigen foto's
--♥--

Een kleine serie foto's. Op de eerste twee zie je de boekenbox die ik kreeg voor mijn verjaardag. Uiteraard was ik er ontzettend blij mee, ik wilde deze boeken al heel lang lezen. Op de rest van de foto's zie je het boek, met in totaal 305 bladzijden, exclusief de "author's note", "acknowledgements" en "discussion questions". Tja, wat zal ik zeggen, het was een geweldig boek. Het is zo diepgaand, en best ingewikkeld. Ik lees hem in het Engels, want ik ben erachter gekomen dat Nederlandse vertalingen crappy zijn. Dus ja, ik ken niet alle woorden. Maar ja, ik leer er wel Engels van. Hoe dan ook, daar gaat het niet om.

Het verhaal gaat over een jongen, wiens naam Quentin Jacobsen is, die verschrikkelijk verliefd is op zijn buurmeisje, Margo Roth Spiegelman. Vroeger waren ze speelmaatjes, maar in het heden praten ze nauwelijks met elkaar. Tot deze ene nacht. Margo en Q beleven een geweldig avontuur. Maar een dag later verdwijnt ze (voor de vijfde keer). Quentin volgt de sporen die ze deze keer heeft achtergelaten. Zal hij Margo vinden? Zullen ze samen (als in SAMEN) zijn?

Zoals in alle JG boeken die ik tot nu toe heb gelezen, zijn de hoofdpersonen uiterst intelligent. Soms vind ik het heel ingewikkeld om te begrijpen wat hij bedoelt. Dat snap je niet zo één, twee, drie. Nee, sommige stukken moet je duizend keer opnieuw lezen. Het is zeker niet gemakkelijk. Maar ja, aan de andere kant, als ik het kan lezen, kan het niet zo moeilijk zijn. Als je van jezelf weet dat je echt geen Engels kan dan kan je de Nederlandse versie (als die bestaat) kopen, maar ik raad je aan dat niet te doen. Ik heb de Nederlandse versie van The Fault In Our Stars, en de Engelse is duizend keer beter. Dus ja, alleen doen als het echt niet anders kan.

Ik vond het een geweldig boek, met een geweldige proloog, en een geweldig einde. Ik raad hem zeker aan voor mensen die van liefde, avontuur, en meer liefde houden en goed zijn in Nederlands of Engels, want zoals ik al zei, het is niet easy!

dE FilM
Bron

Bron

Dus ja, ik ga dit heel kort houden want ik heb eigenlijk al uitgelegd waarover het gaat. Ik raad je aan eerst de film te kijken en dan het boek te lezen, want het boek was cooler dan de film, vond ik zelf. Maar het is helemaal jouw keuze.

Ik vond de film leuk. Het was een mooie film, hij was grappig op sommige momenten, emotioneel, hij ging over liefde. Het was alles in één. Zeker een mooie film als je ook van The Fault In Our Stars hield.

Ik vond The Fault In Our Stars (film) wel beter dan deze, moet ik eerlijk toegeven. Maar hij is het zeker de moeite waard om eens een kijkje te nemen.

---♥---

Ik hoop dat deze post jullie een beetje getriggerd heeft om het boek zelf te lezen, en de film te bekijken. Ik vond het in ieder geval leuk!