25 jun. 2015

Diary #11 Hoe gaat het nu met mij?

Hoi lieve lezertjes,

Zoals afgesproken ga ik nu vertellen hoe het met mij gaat. Het heeft even geduurd, maar ik ga nu eindelijk deze post typen. Ik heb het verschrikkelijk druk, je leest later waarom. Ik heb veel zin om een dagboekje te schrijven, en daarom begin ik nu meteen. Veel leesplezier!

Ik ben druk bezig met school, want morgen over 5 dagen is het toetsweek. Ik zit diep in de stress, want ik ben nog helemaal niet ver. Normaal zit er een vakantie tussen, of krijgen we ver van te voren een planner. Nu moeten we het zelf maar uitzoeken. Ondanks dat je super vroeg uit bent in de toetsweek, schiet ik altijd wel flink in de stress. Ik kan me er vaak niet toe zetten om te leren, en ik kan voor geen nanometer plannen (dat wisten jullie natuurlijk nog niet!). Deze post van Jiami vond ik daarom ook heel handig, en ik ga zeker gebruik maken van deze apps. Dat doe ik nu zelfs, de Pomodori techniek, die is ook super handig en ga ik zeker vaker gebruiken. Gek genoeg gaat Latijn steeds minder goed, daar moet ik echt aan werken (morgen weer een toets, hopelijk gaat het goed het is namelijk de laatste dit jaar).


Ik ben al weer bijna jarig, yay! Ik wacht nu al op het moment dat ik super awkward op die stoel moet gaan staan en dat m'n familie happy birthday voor me gaat zingen. Jippie! Ik heb er echt zin in. Als kind begon ik echt altijd drie maanden van te voren met het plannen van de feestjes, nu heb ik de uitnodigen pas net uitgedeeld. Lekker bezig, Isa. Ik heb dit jaar besloten om mijn basisschool en middelbare school vriendinnen apart te houden. Ik heb een limiet van 6 meiden op mijn slaapfeestje, en als er daarvan 3 van de basisschool komen haal ik het gewoon niet meer. Met mijn basisschool vriendinnen ga ik lekker een dagje cupcakes bakken, series kijken, bijkletsen, etcetera en met mijn middelbare school vriendinnen houd ik een slaapfeestje, waar ik nu al super veel zin in heb. Ik heb ook weer een familie feest natuurlijk.
Ik heb nog niet echt een idee wat ik wil hebben. Mijn verjaardagscadeau van mijn ouders heb ik al: De Samsung Galaxy s5. Ik ben er super blij mee, het is een hele fijne telefoon. Ik weet niet precies wat voor kleine cadeautjes ik wil. Ik denk dat ik wel graag boeken van John Green zou willen, in het Engels. Hij schrijft geweldig!

Ik heb mijn nieuwe hockeyteam ontmoet. Ik ben best wel tevreden, eerlijk gezegd. Het is niet dat ik er van sta te springen, maar ik heb het ZEKER niet slecht getroffen. De meisjes zijn (voor zover ik nu kan oordelen) heel aardig. We hebben nog geen trainer, maar dat komt vast wel goed. Ik. Heb. Er Zo'n. Zin. In!

We hebben laatst gezongen op school. Bij ons op school moet je voor de hele klas een nummer zingen voor cijfer. Ik vind het eigenlijk verschrikkelijk, gelukkig is het maar 1 keer per jaar. Maar jeez, deze keer was het eigenlijk niet zo erg. Ik deed het gewoon! Ik ben best trots op mezelf. Ik wil mijn angst om in het openbaar te spreken overwinnen. Ik denk dat die deel is van mijn angst voor het maken van fouten. Ik ben best blij met deze vooruitgang.


Bij Natuur-Scheikunde hebben we weer (al een keer eerder gekeken) een aflevering van "Into the Universe with Stephen Hawking" gekeken. Ik ben ERG gefascineerd door het universum, waar we ons middenin bevinden. Ik vind het menselijk bestaan iets ontzettend fascinerends, evenals ons zonnestelsel en de sterren en planeten. Ik vond het altijd al mooi. Ik kon alle planeten al opzeggen toen ik heel klein was, en ik vertelde constant aan iedereen hoeveel manen Saturnus (mijn favoriete planeet) heeft en dat de zon een ster is en wat dan ook. Ik vind het geweldig om hier meer kennis over te krijgen. Stephen verwoord het prachtig!

Ik moet maar weer eens gaan, dus ja. Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen!
Vote, comment, share, love!

Love, Isa

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen