31 mei 2015

Schrijveloerus Tag & More

Okay, ik heb vandaag een tag overgenomen met verhalen over schrijven. Zelf ben ik Wattpadschrijfster die niet al te succesvol is. Deze tag is origineel van Lisette Jonkman. Ik heb twee vragen uit de tag gehaald (omdat ik niet bekend ben), en zal er zelf een paar over bloggen/schrijven aan toe voegen. De vragen die bij de tag horen hebben een sterretje en de vragen die ik zelf heb toegevoegd een hartje. Veel leesplezier!



☆ Waarom schrijf je wat je schrijft?
Omdat ik schrijven ontzettend leuk vind. Het is een leuke en productieve bezigheid, je kan je er goed mee uiten, etc. Verder (niet om arrogant over te komen of zo) ben ik er best wel goed in. Ik moet alleen goed de tijd voor vinden.


☆ In welk(e) genre(s) schrijf je?
Ik schrijf vooral tienerfictie, denk ik. Dat zijn niet-waargebeurde verhalen voor tieners. Ik vind het leuk om over een jong persoon te schrijven, die dingen beleeft die ik niet kan beleven, zoals een concert (dat mag ik niet), een tripje naar Amerika, dat school mentaal mogelijk is, en natuurlijk schrijf ik ook over vampiers. Vampiers zijn de beste geidealiseerde fictionele wezens die er bestaan.

♡ Tegen welke blogger(s) kijk je het meest op (op een positieve manier)?
Ik kijk veel op tegen Diana Leeflang, omdat ik houd van de lay-out van haar blog, haar schrijfstijl en haar manier van filmpjes maken. Ik vind het heel knap hoe ze haar tijd kan managen. Ik zou met een studie weinig tijd overhouden om te bloggen/vloggen/schrijven. Ook kijk ik uiteraard erg op tegen Teske de Schepper. Ik vind het heel knap dat ze vegetariër is. Ik vind geen vlees eten nog steeds heel moeilijk, en ik weet niet of het gaat wennen. Ik vind haar dierenliefde/geitenliefde ook heel leuk, en ik kijk altijd met plezier naar haar filmpjes, ook als de onderwerpen me op het eerste gezicht niet echt aanstaan.

☆ Zie je jezelf in de toekomst ooit een uitstapje maken naar een ander genre?
Ja, sciencefiction. Ik ben dol op sciencefiction lezen, dus waarom niet sciencefiction schrijven? Het lijkt me wel moeilijk, dus ik moet dan wel goed nadenken over een goed uniek idee. Het lijkt me ook cool om een keer over het oneindige universum te schrijven, als onderwerp.


☆ Wie inspireerde je om te gaan schrijven (of om te blijven schrijven)?
Er is niet echt iemand die me geïnspireerd heeft om te gaan schrijven. Ik ben gaan schrijven omdat ik het ontzettend leuk vond. Toen ik 9 was of zo begon ik al met het schrijven van verhalen over voornamelijk tweelingen met idiote namen en een idioot onrealistisch bestaan. Ik ben gelukkig gevorderd, maar mijn verhalen zijn nog steeds niet heel professioneel. Ik ben nog heel veel aan het oefenen op mijn skills. Ik heb er nooit, nog geen tiende seconde, aan gedacht om te stoppen met schrijven (behalve dan nu, op het moment waarop ik dit schrijf en er over nadenk). Het is echt DE manier van uiting voor mij. Ik vind het ook leuk om anderen te inspireren om zelf creatief bezig te zijn.

♡ Wie zijn je favoriete schrijvers (van boeken)?
Allereerst, John Green. Ik houd zowat van elke letter die hij op papier heeft gezet. Om The Fault In Our Stars een beetje te citeren, ik zou het werkelijkwaar zelfs interessant vinden om z'n boodschappenlijstjes te lezen. Verder vind ik de schrijfster van de Edelsteentrilogie, Kerstin Gier, ook heel leuk. Vooral om die trilogie. Verder waardeer ik L.J. Smith natuurlijk ook erg, ik ben groot fan van The Vampire Diaries (ook al heeft ze dan een ghostwriter gebruikt).


☆ Wie is je favoriete door jouzelf bedachte personage?
Ik heb nog niet veel personages, maar mijn meest favoriete is Violet, een personage uit een verhaal dat ik met een vriendin schrijf. Ze is heel blij en hyper enzo en ze houdt van eten en zich aanstellen, haha. Ik houd ervan om te schrijven over aanstellers. Ze heeft een gekke fashion addict. Het verhaal staat volgens mij (nog) niet echt op Wattpad, maar ik laat het je weten als het zover komt (warning: Het verhaal is wel in het Engels).

☆ In welk lettertype werk je het liefst?
Ik werk het liefst met een basic lettertype. Een leesbare, weet je wel. Als ik het dan af heb vind ik het wel leuk om een beetje lettertypen te switchen, maar tijdens het schrijven leidt dat te veel af.

♡ Hoe zet je een blogpost in elkaar?
Over het algemeen gaat het een beetje zo: Ik heb een idee bedacht (soms bedenkt iemand anders ook een super goed idee en dan werk ik die ook uit) of een leuke tag gevonden wanneer ik weer is het internet aan het afstruinen ben voor (P)inspiratie. Als ik foto's nodig heb voor in de post, maak ik die eerst. Dan plaats ik ze van mijn camera naar mijn computer (we hebben ook nog een tussencomputer nodig, omdat er geen ingang is voor het kaartje dat in mijn camera zit, dus dat verspilt nogal wat tijd). Daarna vul ik de tag in, of typ ik de post. In deze stap heb ik soms wat moeite om mijn volledige concentratie erbij te houden. Daarna maak ik als ik nog tijd genoeg heb een soort titelfoto. Dan zet ik mijn post online. En dan zet ik de titelfoto met een link op Facebook en Instagram. Het komt automatisch ook een korte tijd later op Bloglovin'.

☆ In welk lettertype zou je nóóit werken?
In alle lettertypen die niet basic zijn, haha. Nee, ik heb niet echt veel lettertypen die ik niet mooi vind. Maar de lettertypen die echt moeilijk leesbaar zijn vind ik niet zo leuk. Ik bedoel, wat heb je aan een onleesbaar verhaal?

☆ Welk boek had je zelf geschreven willen hebben?
Divergent, zeker weten. Ik vind het zo mooi geschreven en ik houd verschrikkelijk veel van dystopische verhalen, en deze is geweldig okay? (IK HEB INSURGENT NOG STEEDS NIET GEZIEN ●_●" ASDFGGHJKLL)



♡ Wat is je favoriete blogpost ever?
Oe, moeilijke vraag, Isa. Van mijn eigen blog denk ik dat ik de leukste post de "Me Through The Years"-post vond. Die was heel leuk om te maken, en ook heel leuk om zelf te lezen. Ik vind het heel moeilijk om mijn favoriete post van een andere blogger neer te zetten, dus ik zet er maar een paar op een rijtje die ik heel leuk vond (de meeste zijn filmpjes):
  • Ik vond de "Review: John Green boeken"-post van D is for Dazzle wel heel leuk, maar dat komt vooral omdat ik toen ook zin kreeg om die boeken te lezen. En toen ik Will Grayson, Will Grayson had gelezen, wist ik het zeker: Ik moet ze allemaal lezen! Ik vind de humor en de gekke personages de dingen die het boek zo geweldig maakt.
  • De Dare Me video is zo leuk, gemaakt door uiteraard Teske. I luvv it soo funny!
  • De "Blogtips & Tricks #1 en #2"-post van Team Confetti was ook heel erg de moeite waard om te lezen. Van dit soort posts van grote bloggers kan ik nog zo veel leren.

☆ Wie is de eerste die jouw verhalen leest (behalve jijzelf natuurlijk)?
Lieve, denk ik. Ik stuur ze al vaak naar haar voor ik het publiceer, en ze geeft me dan advies en soms haalt ze er wat spelfouten uit. Heel fijn. Als je dit leest, bedankt!

☆ Heb je weleens meegedaan aan een schrijfwedstrijd en/of in de jury van zo’n wedstrijd gezeten? (Zo ja: hoe was dat?)
Nope. Wel aan een leeswedstrijd, in groep acht. Door corrupte jury verloren :').

♡ Waar en hoe schrijf je het liefst je posts/verhalen?
Ik schrijf het liefst op mijn kamer, omdat ik geen zin heb in de meekijkers die beneden zitten. Ik schrijf het liefst aan mijn bureau, omhuld door mijn panterprint superzachte badjasdeken (ja, serieus, het is een deken met mouwen erin :'). I love it hij is zo warm ). Het liefst heb ik ook een kopje thee erbij. Als ik thee drink, drink ik vaak Rooibos Mango & Peach.


☆ Hoeveel verhalen zwerven er op dit moment door je hoofd heen?
Een paar. Wat nieuwe kleine ideetjes, niet echt hele lijnen of zo, al is mijn hoofd wel druk bezig met ze te ontwikkelen.

☆ Wat is jouw schrijfvalkuil?
Mijn elektronicaverslaving. Misschien snap je niet wat dat met schrijven te maken heeft, maar ik zal het voor je uitleggen. Ik ben verslaafd aan mijn telefoon, onze tv en muziek. Alle drie zorgen ervoor dat ik afgeleid word, en dat ik me niet kan concentreren op het schrijven. Ook kan ik nooit echt heel makkelijk de hoofdpijnveroorzakende chaos in mijn hoofd ontwarren en dat maakt het ook moeilijker om goeie ideeën uit te werken en slechte ideeën te vergeten.

Dat was het al weer! Ik ben aan het schrijven van deze tag begonnen in de trein naar huis gisteren (wat zijn er toch veel verschillende types in een trein. De perfecte plek als je meer inspiratie nodig hebt), want we zijn in Rotterdam iets gaan eten met wat familieleden. Ik heb nog wat foto's:

Die ochtend bij de foto zette ik een foto van een eend op Instagram.

Natuurlijk moet ik een Snap maken van het station. Zo interessant! xd

Skylinee.

Je voelde je echt piepklein in de markthal. Esmee zei: 'We lijken wel mieren!'

Het was lekker, niet helemaal wat ik in gedachte had, maar zeker wel lekker.

Nu moet ik echt gaan stoppen, anders kom ik te laat bij zwemmen zo meteen.

LY all!

xx Isa


2 opmerkingen:

  1. Ik geef je graag advies. Zelfs als het midden in de nacht zou zijn! Love ya, Lieve X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieff!
      Thank youu and lyvvvvvm,
      ♥♥♥
      Isa

      Verwijderen