3 mei 2015

Mijn eerste vakantieweek!

Hoi, vandaag een diary over mijn volledige eerste vakantieweek. Mijn eerste week was best druk, want ondanks dat het vakantie is ben ik niet vaak alleen. Ik probeer er altijd het beste uit te halen (lees: zo veel mogelijk afspreken en vriendinnen zien omdat dat niet vaak kan in een normale schoolweek). Ik heb dan ook echt alleen vandaag iets aan school gedaan, haha. Nou ja, veel leesplezier in ieder geval!

Maandag stond in het teken van Koningsdag. Wij vieren het altijd. Vorig jaar kon ik niet meedoen, door de operatie aan mijn voet. Ik moest langer in het ziekenhuis blijven dan verwacht. (Okay, ik heb het op mijn blog nooit echt over mijn operaties gehad, terwijl het wel een deel van mijn leven was. Mijn eerste operatie ging er vooral om dat mijn voetgroei zou stoppen. Ik was 10, misschien 11 jaar oud en ik had al maat 41. Het was heel moeilijk om schoenen te vinden, want mijn dunne beentjes pasten bijvoorbeeld niet in dameslaarzen. Ik had ook een hallux valgus aan beide voeten, die ze ook gelijk gecorrigeerd hadden. Ze hebben schroeven, en ja, je leest het goed, schroeven in mijn voet gezet om het zo te houden. Tijdens de tweede operatie (ongeveer twee jaar later) heeft mijn rechtervoet nog een extra hallux valgus correctie gehad en is er wat van mijn knobbel weggehaald, en hebben ze de schroef uit mijn linkervoet weggehaald en er weer een extra ingezet aan de rechterkant. Ja, ik heb verschrikkelijk abnormaal lastige voeten. Whatever, ik dwaal een KLEIN beetje af.)

Hoe dan ook, dit jaar wilde ik er dus heel graag bij zijn. Ik moest helaas wel het slaapfeest afzeggen dat eigenlijk georganiseerd was om Michelle's verjaardag te vieren, wat ik super jammer vond. Ik wilde deze vakantie sowieso nog een keer logeren met Rotinda, een andere vriendin van me, en dat heb ik gedaan, van zondag op maandag. Ze is er bijna de hele dag (maandag, en op zondag heeft ze gekeken naar de waterpolowedstrijd die ik had die dag. We verloren met 0-5 van het team dat eerste stond, en wij staan een-na-laatste) bij geweest. Eerst zijn we rond tienen naar het winkelcentrum gegaan en hebben wat rondgelopen op de markt. Jeetje mina, wat een drukte! Het was heel erg gezellig. Op de markt in het winkelcentrum heb ik een boek gekocht voor 1 euro. Daarna, rond drie of vier uur 's middags, zijn we naar de viering bij mij in de wijk gegaan, en hebben we allerlei domme kinderspelletjes gedaan en nog wat rondgekeken. Ik heb een hele coole origami ster gekocht van een klein jongetje, haha. Ik had die dag al heel veel junkfood gegeten (versta: McDonalds friet en milkshakes, nog meer friet, cupcakes, etc.) en we die avond pizza gegeten bij de overburen. Daarna hebben we buiten nog wat spelletjes gespeeld met de overbuurkinderen en toen heel laat naar bed gegaan.

Dinsdag kwam oma terug uit Spanje. Ze waren daar een aantal maanden geweest. Natuurlijk hadden we ze gemist. We gingen ze ophalen bij het vliegveld. Na lang wachten (ook door bagage opwachten natuurlijk), kwamen ze eindelijk naar buiten. Na veel geknuffel gingen we naar huis. Daar hadden we nog een gezellige middag, en ze bleven tot na het avondeten. Net zoals Esmee en ik, want na het avondeten gingen we weg om op te passen bij tante Edith voor een paar dagen. Wat best leuk was, want we mochten daar dus ook logeren. We hebben de kinderen toen nog even in bed gelegd, en rond half elf zijn we gaan slapen.

Woensdag en donderdag waren heel leuk. Het was heel leuk en gezellig om op de kinderen te passen. Esmee en ik hebben spelletjes met ze gespeeld, gewii'd, getekend, gehockeyd, en meer. Het was heel erg gezellig, voor de tweede keer. Aankomende week ga ik weer oppassen bij ze. Heb er super veel zin in!

Vrijdag ging ik eerst allerlei dingetjes regelen. Eerst hardlopen, daarna naar de Decathlon voor hockeyspullen en daarna naar Akwi sport voor een hockeystick. Daarna ging ik naar Lieve en Michelle, we hebben een film gekeken (The Devil Wears Prada), Youtube filmpjes gekeken, naar de Mc geweest, en meer. Het was heel gezellig, zoals altijd. Ik ging om kwart over acht daar weg, en om half negen was ik thuis. Een jongen van waterpolo, Tim, bleef logeren. We hebben nog effetjes met z'n allen NCIS: Los Angeles gekeken, één aflevering, en zijn daarna gaan slapen.

Zaterdagmorgen ging ik paardrijden. Deze les ging niet echt geweldig, en ik ben erachter gekomen dat mijn kleine beenlengteverschil er ook in meespeelde. Achteraf gezien best dom dat ik dat niet eerder bedacht had. Ik zit namelijk bijna helemaal scheef op het paard door het beenlengteverschil. Ik zak de hele tijd naar de rechterkant van het paard. Dat is natuurlijk niet goed, maar ik merkte dat gewoon niet. Hoe dan ook, er is in ieder geval een oplossing gevonden. Later die dag was er een wedstrijd van Esmee. Ze was geselecteerd voor een toernooi van het Waterpolo OpleidingsCentrum (WOC). De wedstrijd eerder die dag (die helaas in de paardrijles viel) hadden ze verloren. Deze wedstrijd speelden ze gelijk met 8-8, maar het andere team mocht door omdat dat team met minder verschil verloren had in de vorige wedstrijd. Daarna nog een wedstrijd van Niels bekeken, een ander iemand die we kennen van waterpolo. Achter ons zaten de mensen helemaal te schreeuwen en cynisch te klappen naar de scheidsrechters, en stiekem had ik de slappe lach door de slechte scheldwoorden die ze gebruikten (PANNEHKOEK!). We aten hele lekker spaghetti, en natuurlijk hebben we de dag geëindigd met een bakje chips op de bank. Esmee heeft die nacht gezellig op mijn kamer gelogeerd.

Vanmorgen werd ik wakker en dacht ik: Dit wordt mijn chill-dag. Ik wilde dan ook niet hardlopen vandaag. Ik ging eerst rustig een lange periode op social media. Daarna ging ik rond elven met een kopje thee aan mijn bureau zitten om huiswerk te maken. Gek genoeg had ik alleen huiswerk voor Nederlands, wat al heel snel af was. Ik moet me nog op twee à drie toetsen voorbereiden voor na de vakantie, maar ik weet heel zeker dat het wel goed komt. Ik ben toen begonnen aan dit bericht. En nu, om ongeveer elf uur ga ik dit afmaken. Jaja, goede planning hoor Isa. Gelukkig heb ik een reden: Mijn beste vriendin en haar ouders en zusjes kwamen eten vandaag. Voor ze kwamen heb ik nog even een hockeywedstrijd gekeken met mijn ouders. Daarna zijn ik en Saffae (mijn beste vriendin, maar dat snapte je natuurlijk allang) onmiddellijk naar boven gegaan om Youtube video's te bekijken en te kletsen. We aten heerlijke vegetarische Chili, met een lekker toetje (pistache of frambozen selfmade ijs), en natuurlijk bleef ze ook logeren. Nu zit ik het in bed heel droog af te sluiten, met Saffae naast me, haha.

Nu gaan we een film kijken, en ik ga stoppen met bloggen.

Hoe was jullie week?

Kusjes, Isa.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen