8 apr. 2015

Diary #9 Paaskamp

Lieve lezers,

Vandaag weer een Diary. Deze keer gaat het over wat ik met Pasen gedaan heb. Helaas kon ik geen foto's maken, want zoals eerder vermeld had ik geen camera. Maar ja, ik ga jullie vertellen wat we zoal gedaan hebben en waarom het zo geweldig was ;). Veel leesplezier x


Vrijdag
Eerst gingen we natuurlijk weg. Verzamelen bij het zwembad en onze spullen in de bus zetten. Zoals altijd had ik weer een HUGE koffer bij, die ook nog eens roze was. Ik had ook nog een extra enorme plastic tas met een dun matje en een slaapzak. De reis verliep goed, en we kwamen allemaal veilig aan. Na de aankomst zijn we gaan wachten en tassen halen en uitpakken etc.

Die dag aten we friet (ZO lekker!) en deden we nog een spel, maar ik was nog een beetje suffig van het niks doen op de bank en heb dus niet voor 100 % meegedaan. Mijn stukje slaapzaal was eerst wat groter, maar omdat er zo veel meiden lagen lag ik opeens zo krap dat ik mijn benen niet kon strekken. Niet dat dat zo vreselijk was, maar het was wel een beetje onhandig. En niet om te klagen of zo, maar ik kreeg dat matje ook niet goed opgeblazen en lag dus praktisch op de grond (resultaat: pijn aan m'n heupen).

Die nacht ging ik natuurlijk niet meteen slapen. Er waren er een paar die het nodig vonden om het raam uit te klimmen en aan te kloppen bij de andere slaapzaal (jongens en meisjes liggen apart), maar ze werden betrapt. Mijn zusje was een van de mensjes. Het ene moment lag ze nog naast me, en het volgende moment was ze opeens verdwenen, haha. Ik heb naderhand gehoord dat ze een nachtelijke estafette hebben gelopen, en om de een of andere reden werden alleen de winnaars (mild) gestraft, en niet de verliezers. Super grappig!

Zaterdag
De volgende dag hebben we een ochtendspel, middagspel en avondspel gedaan. Ik wachtte nog steeds hopeloos op Levend Stratego, maar dat werd nog niet gedaan. Het ochtendspel was een tocht lopen met opdrachten, en dat vonden mijn voetjes niet zo fijn. De opdrachten waren wel leuk, en er was echt een spel waar iedereen faalde en ik echt super professioneel was :). De andere spellen vond ik ook wel leuk, maar ik heb mijn arme broek wel stevig beschadigd die dag. We hadden een barbecue bij het avondeten. En ja, ik ben een vegetariër, maar ik was heel goed voorzien. Ze hadden drie verschillende soorten nepvlees voor me gemaakt, en het was lekker. Iedereen was super benieuwd hoe het smaakte, dus ik heb niet alles zelf opgegeten. Maar, zoals ik al zei, het was lekker.

Volgens mij hadden we zaterdag ook de spooktocht. Op het beginpunt van de spooktocht maakten we groepjes van vijf. Wij waren echter met z'n vieren, drie meisjes en één jongen. Bij de eerste post wilde een van de andere twee meisjes niet meer en waren we dus nog maar met z'n drieën. Ik heb het nooit echt gehad op spooktochten, en een spooktocht met z'n drietjes lopen maakt het extra eng. We hebben er toch voor gekozen om door te gaan. Het was een lange tocht, en om eerlijk te zijn vond ik er niet veel aan. Het engste waren de beelden die mijn hoofd creëerde. Toch was het wel leuk en gezellig, en ik heb er zeker een vriendin aan over gehouden.

Zondag
Ik werd wakker, lagen er opeens twee jongens in onze slaapzaal. Die waren al snel weer weg. Eerst ochtendgymnastiek, wat vreselijk was. Mijn hele lichaam deed pijn van de spooktocht. We hebben ook weer elk dagdeel een spel gedaan. Een van de spellen was weer een tocht, woehoe!We aten aardappels met potgroenten (je kon kiezen uit mais en erwten of sperzieboontjes) en voor mij een groenteburger. In de avond weer een kampvuur. Dat was het beste kampvuur. Op het begin had ik wat gedanst met de jongere kinderen, wat leuk was. Daarna werd het wat saaier, want ze gingen weg, en de oudere kinderen waren niet echt beweeglijk (nou ja, behalve Niels dan, maar ik had niet anders verwacht).

Deze dag werd ook een aantal keer een rauw ei kapotgeslagen op het hoofd van een van de leiders die er voor de laatste keer bij was. Hij was tijdens het middagspel heel kwaad geworden, en daarom zei hij dat hij ons nat zou spuiten in onze slaap. Gelukkig is dat niet meer gebeurd (een paar mensen hadden al harde voorzorgsmaatregelen genomen). Er is wel weer heel wat jongens-meisjes wissel geweest. Er zouden wat jongens uit de D naar de meisjes komen, maar die zijn uiteindelijk niet gekomen. Wel zijn er een paar meiden van wedstrijdzwemmen naar de jongenskamer gegaan (twee keer, de eerste keer ging het mis).

Eigenlijk zou iemand me wakker houden, maar dat is niet meer gebeurd helaas, dus ik lag vrijwel meteen te slapen.

Maandag
EINDELIJK STRATEGO! Omdat het thema prehistorie was, hadden ze zelf kaarten voor Levend Stratego gemaakt met de Flintstones erop :).  BEST MORNING GAME EVAH! En de lunch was heerlijk: pancakes! Daarna met z'n allen gaan zwemmen, wat super fijn was, want niemand had gedoucht tijdens het kamp. Ik was klaar met de vieze zweetgeur, en ik was blij dat het me verliet.

Thuis aangekomen was ik het meest blij met mijn laptop, telefoon, eigen bed en kat. De terugreis was heel gezellig. Nu moet ik helaas stoppen met praten, want ik moet naar bed.

Kusjes, Isa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten