1 apr. 2015

Diary #8 Mijn grootste uitlaatklep

Hoi lieve lezers,

Vandaag weer een stukje over mij en mijn dagelijks leven. Enjoy!




Ik heb in plaats van het chille 4-lesuren-per-dag toetsweek rooster weer back to normal. En ondanks dat het fijn is om niet elke dag proefwerken te hebben, mis ik het wel. Nu ben ik weer gewoon uit om half 4, zoals normaal. School put me ook gewoon erg uit. Zeven uur lang opletten houd ik soms echt niet vol, en dan daarna thuis nog huiswerk moeten maken, dat soort dingen. Ik vind het moeilijk om school en vrije tijd van elkaar te scheiden. Ik zit zowat de hele dag boven, half te leren, half te relaxen, en dat is heel vervelend, want daardoor doe ik niet wat ik het liefste doe: Schrijven. Dan lig ik vervolgens nog vaak in bed te piekeren of het gymnasium echt niet te hoog gegrepen is voor mij. Ondanks dat iedereen er maar op blijft hameren dat mijn resultaten goed zijn, vind ik het toch moeilijk om bijvoorbeeld mijn vriendinnen zo weinig te zien. Hopelijk vind ik snel een goede manier waarop ik vrije tijd en school toch van elkaar kan scheiden.

Schrijven is ondertussen toch wel een van mijn grootste uitlaatkleppen geworden. Ik vind het fijn om mijn gevoelens te verwoorden op papier of op de computer, en ik vind het fijn om te schrijven in het oogpunt van heel iemand anders, in een hele andere situatie. Ik schrijf vaak over een persoon die dingen heeft die ik niet heb, en ik leef eigenlijk deels in het oogpunt van heel iemand anders. Niet precies omdat ik altijd iemand anders wil zijn, maar omdat ik niet altijd mezelf wil zijn. Buiten dit bloggen-ding is mijn leven vrij saai. Het is een soort sleur: Opstaan (wat vaak moeilijk gaat) - School - Bankhangen - Huiswerk - Schrijven - Slapen. En het begint steeds weer opnieuw. Als ik schrijf over iemand met een heel ander ritme, geeft het me gelijk het gevoel dat mijn leven minder saai is. Isabella, de hoofdpersoon in mijn verhaal op Wattpad, mag dan wel een naam hebben die op de mijne lijkt, maar is toch compleet iemand anders. En ik vind het leuk om haar leven te creƫren. Maar ja, genoeg over schrijven.

Proefwerkweek punten beginnen binnen te stromen. Tot nu toe nog geen onvoldoendes. Er waren er zelfs een paar waar ik wel erg blij mee was, Bio (8,1) en NaSk (7,8) bijvoorbeeld. Ik ben best wel trots op mijn cijfers. Ik haal dan wel geen tienen, maar wel goede voldoendes.

Morgen twee toetsen: Rekenen en Kunst Beeldend. Ik heb er aan de ene kant best wel vertrouwen in. Maar ja, rekenen heeft altijd tien keer zoveel vragen als ik kan maken in die tijd, en kunst beeldend ben ik nooit echt goed in geweest. Dus ja, I hope everything is going to be alright.

Dus ja, dit was weer een kort kijkje in mijn leven.

Wat is jullie grootste uitlaatklep?

Kusjes, Isa

1 opmerking:

  1. Zeker weten schrijven. Ik kan alles dan uiten in de manier waarop ik dat zou willen en het leven lijkt dan een stuk zonniger X

    BeantwoordenVerwijderen