26 mrt. 2015

Mijn mening over make-up.

Hoi lieve lezers,

Vandaag ga ik een post schrijven over mijn mening over make-up. Ik heb verder niet veel te zeggen, dus ja, laat ik maar snel beginnen.



Ten eerste, ik kan echt helemaal niks van make-up. Een beetje mascara en lipgloss lukt wel, maar ik bak echt helemaal niks van nagellakken of eyeliner. Mijn twaalfjarige zusje is tien keer beter in nagellak dan ik. En ik ken echt superveel mensen die eyeliner wel goed op kunnen doen, maar mijn ooglid trilt zo erg dat het in no-time op mijn wang zit. Ik weet niet hoe ik dat doe, maar ik kan het ook niet verhelpen. Ik kan echt gewoon niet omgaan met eyeliner. Hoe kun je make-up in godsnaam leuk vinden als je steeds een droge huid hebt omdat je al tien keer achter elkaar met niet-hydraterende huiddoekjes het gebied rond je ogen schoon hebt gemaakt, vraag je je vast af. Nou, ik zal je zeggen, IK HEB GEEN FLAUW IDEE!

Het is (als jullie mij volgen) best wel bekend dat ik veel beauty bloggers volg. Niet omdat ik make-up tips nodig heb die ik ga gebruiken, maar omdat ik ze altijd zo leuk en creatief vind. Veel van de beauty bloggers die ik volg gaan ook vaak naar events en zo en de vlogs die ze daarvan maken vind ik altijd super leuk. Ook kunnen veel beauty bloggers ZO goed fotograferen, en dat vind ik zo gaaf om te zien! Ik vind het ook leuk om te zien hoe ze van #nomakeup naar compleet opgemaakt gaan. Ze maken hun gezicht toch mooier door er allerlei spul op te smeren, maar waarvoor doen ze het eigenlijk? Veel beauty bloggers zeggen dat ze zich zekerder voelen met make-up op, maar ik voel me juist onzeker met make-up op. Ik ben altijd bang dat ik het uitveeg en dat over mijn hele gezicht zit. Als ik weer eens eyeliner probeer, traant mijn oog vreselijk en ben ik echt enorm bang dat het uitloopt, maar dat is echt nog nooit echt gebeurd!

Ik moet zeggen dat ik natuurlijk wel veel oudere beauty bloggers volg, die hier al veel meer ervaring mee hebben. Voor mijn leeftijd van 13 jaar is het misschien niet helemaal normaal om al foundation te dragen. Daarbij ben ik helemaal tevreden met mijn uiterlijk, dus waarom zou ik er ook nog make-up overheen gaan smeren? Misschien ga ik later make-up wel interessanter vinden, maar dat zie ik later wel ;).

Spring Multipalette

Toch zie ik op een blog heel vaak beauty producten waarvan mijn hart een sprongetje maakt. In deze blogpost van Vera Camilla zie je bijvoorbeeld het My French Palette, en echt, ALS ik iets met oogschaduw zou doen zou ik deze kopen. Ik weet niet precies waarom, maar ik vond hem prachtig! De kleuren waren heel mooi. En dan kijk je naar de prijs, en dan denk je van: WHY IS MAKEUP SO EXPENSIVE LIKE IM NOT BUYING FUCKING FURNITURE IM BUYING SOME GODDAMN EYELINER. Ik ben nogal verslaafd aan sexualising, daar komt deze quote vandaan.

De eindconclusie van deze post is dus eigenlijk: Ik vind make-up meestal wel mooi bij anderen, maar ik zou het zelf niet snel heel veel dragen.

Hopelijk was het een beetje interessant :)

xx #nomakeupkisses van Isa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten