24 mrt. 2015

Ik kan niet wachten tot de zomer!

Lieve lezers,

Vandaag even iets super randoms. Een bericht over de zomer, ondanks dat het bij lange na nog geen zomer is. Hierin ga ik jullie vertellen over waarom ik de zomer zo leuk vind. Veel leesplezier!

1. Vakantie!
Zomer betekent vakantie. Zes heerlijke weken zonder verplichtingen. Na vakanties als de herfstvakantie komt een toetsweek, maar de zomer is totaal vrij. Zomer betekent ook op vakantie gaan. Dit jaar gaan we weer naar Frankrijk, en ik heb er echt super veel zin in. Ik kan haast niet wachten! Vakantie betekent weer talloze logeerpartijtjes en afspreken met je vriendinnen!

2. Verjaardag :)
Ik ben jarig in de zomer, en dat vind ik heel leuk. Mijn familiefeest is de dag waarop ik de familie weer eens zie en taart kan eten terwijl ik buiten speel alsof ik nog geen 7 jaar oud ben, want er zijn allemaal mensen en kinderen om mee te voetballen en zo. Dat vind ik altijd supergezellig. We kunnen op mijn verjaardag altijd buiten zijn, want dan is het meestal warm. En natuurlijk is mijn andere feestje ook heel leuk, met mijn vriendinnen. Ik houd van mijn verjaardag!

3. IJsjes en blote voeten
Wie heeft daar nou geen zin in? In een korte broek met een topje of in een jurkje met teenslippers over straat gaan, omdat het zo warm is. En dan nog de ijsjes en de dagjes naar het zwembad om af te koelen, helemaal toppie!

4. Bye bye winterdip!
In de winter heb je altijd zo'n dipje, omdat het zonnetje niet schijnt en je nu eenmaal alleen maar binnen kan zitten staren naar het slechte weer. Super deprimerend! Maar in de zomer kan je weer lekker buiten in het zonnetje je huiswerk doen enzo, wat ik veel leuker vind dan alleen in mijn donkere kamertje zitten.

5. Over gaan.
Als je in de zomervakantie zit, betekent het voor mij meestal dat ik het jaar goed heb afgerond. Daar ben ik dan ook al te blij om en dat ga ik vieren ook, door middel van extra ijsjes en zo. Ook vind ik het leuk om weer back to school inkopen te gaan doen, mijn boeken te kaften en er in door heen te bladeren om te kijken naar welke kennis ze ons dit jaar weer gaan geven, mijn agenda alvast vol te tekenen en mijn computer te herordenen. En dan, als de vakantie net afgelopen is, te beginnen met een nieuw jaar.

Wat vinden jullie het leukst aan de zomer?

Kusjes, Isa

1 opmerking: