29 mrt. 2015

Furry Friend Tag

Hoi lieve lezers,

Vandaag de Furry Friend Tag. Ik vond hem leuk om in te vullen en ik vind het leuk om jullie meer te vertellen over mijn kat: Jazzy, en mijn overleden kat: Twister.



Wat is de naam van je huisdier?
Jazzy, wat ik een hele leuke naam vind.

Wat voor soort dier is het en welk ras? 
Het is een kat, en ze is een Britse langhaar. In Nederland is dit echter geen echt ras, maar in BelgiĆ« bijvoorbeeld wel. Ik vind het een prachtige kat. 




Hoe lang heb je je huisdier al? 
Uhm, even denken... We hebben haar ongeveer 6,5 jaar, volgens mij. 


Hoe kom je aan je huisdier? 
We waren naar een kattenfokker gegaan, en ja, toen hebben we dit schatje meegenomen. We wilden twee katten, dus we namen er nog een. Die ging al snel weer weg, want hij was niet zo lief, en toen namen we Twister ervoor in de plaats, die een tijdje geleden overleden is.

Hoe oud is je huisdier? 
Ze wordt op 3 mei 7 jaar oud.

Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdier? 
Jazzy is heel sociaal en laat alles toe. Ik kan niet echt iets verzinnen wat grappig is, maar ze is zo'n lieve poes. Ik kan altijd troost bij haar vinden.


Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdier?
Heel belangrijk. Na het verlies van mijn andere kat, Twister, kon ik de gedachte niet verdragen dat Jazzy ook zou gaan verliezen. Toen pas heb ik me echt gerealiseerd hoeveel ze eigenlijk voor me betekent. Hierboven zie je een foto van Twister.


Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdier?
Ik vond het toen ik jonger was heel erg leuk om met de kat te spelen, met zo'n soort van hengel met een speeltje eraan. Ik deed het dan ook erg vaak met haar, en ik herinner me goed dat hij een keer een super grappig salto maakte. En ik herinner me hoe Twister me altijd kon troosten.

Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdier?
Meestal noemen we Jazzy Jazz of Jazzkat of zoiets vaags. Twister was vaak Twissie.

Hopelijk vonden jullie het leuk.

Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren voor jou (als je er een of meer hebt)?

xx Isa

1 opmerking:

  1. Voor mij was de band met mijn twee katten erg belangrijk. Als ze er gewoon waren werd ik al blijer. Geweldige post X

    BeantwoordenVerwijderen