28 mrt. 2015

Diary #7 Toetsweek 3

Lieve lezers,

Hier een dagboek over mijn toetsweek (van maandag de drieëntwintigste tot vrijdag de zevenentwintigste). Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen.



Maandag
07:58
Pff... De proefwerkweek is alweer begonnen. Vandaag heb ik biologie en Frans. Frans zit er beter in dan normaal, en daar ben ik blij mee. Sommige dingen van bio snap ik niet helemaal, maar misschien kan ik nog hulp vragen, aangezien we het eerste uur naar vakspreekuren kunnen gaan en het tweede uur nog zelfstandig kunnen leren.

De ochtend verliep stroef. Ik had m'n wekker gezet op zeven uur, maar ik kwam mijn bed pas uit om kwart voor acht omdat ik me realiseerde dat mama m'n haar nog moest doen (als ik het doe ziet het er namelijk niet uit). Nu zit ik nog in m'n pyjama dit bericht te tikken, haha. Dus ja, ik moet maar weer eens gaan, anders kom ik te laat, want ik fiets samen met Fleur.

11:27
Biologie ging heel goed. Ik snapte 13a niet helemaal, maar voor de rest ging het perfect. Hierna hebben we dus Frans, en ik ben er best wel zeker over.

12:50
Frans ging gelukkig ook goed. In ieder geval twee vakken minder om bang voor te zijn. 

Daarna heb ik in het begin van de middag wat gerelaxt en aan het eind van de middag ben ik begonnen aan Nederlands (ik snap het, en ik moet hier een goed punt voor halen om mijn punt naar het gewenste gemiddelde te liften) en na het eten Nederlands afgemaakt en aan wiskunde begonnen (wiskunde kan niet meer fout gaan). Ik heb er vertrouwen in, dus hopelijk gaat het helemaal goed komen.

Dinsdag
07:54
Het is nu dinsdag, en ik ben blij dat ik goed voorbereid ben. Wiskunde was eigenlijk altijd wel een probleemvak voor mij, maar dit is niet zo'n moeilijk hoofdstuk. Mijn echte probleem in de wiskunde ligt nog altijd bij letterrekenen, wat ik totaal niet logisch vind. Hoe dan ook, aan het begin van het schooljaar haalde ik een vette onvoldoende voor letterrekenen, maar daarna heb ik niet meer lager gehaald dan een acht. Ik hoop dat in stand te houden. Nederlands komt ook wel goed, ik ken het goed. Ik ga me aankleden (een beetje laat, maar ja).

11:19
Wiskunde ging minder goed dan gehoopt, wat natuurlijk super jammer is. Er zaten een paar hele moeilijke bij de ik niet wist, en ik had het bijna niet af. Hopelijk komt het goed!

13:01
School is nu uit. Ik heb een beter gevoel voor Nederlands. Niet geweldig, maar wel beter!

Ik kwam deze middag heel moeilijk aan de gang. Concentratie was ver te zoeken, waardoor ik het niet haalde met het zwemmen. Ik heb toen zwemmen afgezegd en uiteindelijk nog best goed geleerd voor Natuur-Scheikunde en Spaans. We aten niet erg speciaal, maar wel lekker.

Woensdag
13:26
Natuur-scheikunde is best goed gegaan, maar omdat het allemaal meerkeuzevragen was ben ik bang dat mijn eindantwoord fout is. Ik heb een goed gevoel over Spaans, ondanks dat ik dierentuin letterlijk heb vertaald in plaats van 'el zoo' op te schrijven.

18:29
No!


Hij gaat er mee stoppen :( Ik ben aan de ene kant blij dat niet heel One Direction stopt (niet dat daar sprake van was, maar stel je toch eens voor?), maar ik ben er wel verdrietig over dat hij weg gaat. Wel vind ik het goed dat hij doet wat goed voelt. Geen enkele Directioner zal hem ooit nog vergeten.


Donderdag
09:23
Ik zit nu op school, het zelfstandig werkuur begint zo. Ik heb er best wel vertrouwen in vandaag. De hoofdstukken van geschiedenis en Duits die ik moest leren zijn niet zo moeilijk. Het probleem is dus dat ik me gisteren niet meer zo goed kon concentreren. Hopelijk zie je dat niet terug in mijn punten...

13:56
Volgens mij ging het wel goed. Veel vragen bij geschiedenis kon ik met gemak invullen, en ik heb de hele Duits toets afgekregen (wat veel mensen niet konden zeggen). Dus ergens ben ik wel blij dat het goed ging.

18:34
En dan zie je iets op internet wat je hart eruit rukt. Net 1 dag nadat Zayn uit 1D is gestapt, zie je dat Harry ook overweegt om te stoppen... Noooo! Hij kan niet uit 1D gaan. Als hij weg gaat heeft One Direction waarschijnlijk geen toekomst meer. WAAROM DAN TOCH?

18:46
Nu Skypen met Michelle over deze tragische week (zij is een grotere Directioner dan ik, en ook nog eens een Larry-shipper).

We hebben vooral geskyped over allerlei One Direction gerelateerde zaken. Een beetje op Insta gekeken en zo. Toen ook nog een nieuwsbericht gelezen over dat Zayn er waarschijnlijk uit is geschopt door hun management, wat me aardig kwaad maakte. Maar de media zegt van alles. Ik weet even niet meer wat waar is. Na het nieuwsbericht over Harry kon ik me sowieso al niet meer zo goed concentreren, want het maakt me best verdrietig dat Harry misschien ook nog weg zou gaan.

Vrijdag
07:08
Aardrijkskunde nog eventjes doorlezen en dan aankleden. Hopelijk komt het goed vandaag. Waarom moet dit soort slecht nieuws in de proefwerkweek komen?

10:01
Meneer Beelen blijkt ziek te zijn, dus nu hebben we zelfstandig werkuur in het centrum. Ze moeten nog vervangers vinden voor de toetsen. Ik hoop zo dat ze niet doorgaan! (Achteraf zijn ze toch doorgegaan.)

10:14
Wow, heb ik de hele tijd aardrijkskunde zitten leren, komt Fleur aan: " Hey, wist je dat we eerst Engels hebben en dan aardrijkskunde?" De hele week waren de talen als het vierde uur en niet het derde. Ik had erop gerekend dat ik de pauze nog had voor Engels. De laatste 6 minuten nog keihard leren!

12:58
Aardrijkskunde ging volgens mij wel goed. Er was maar 1 vraag die ik echt niet wist. Zoals altijd heb ik geen idee hoe Engels ging, maar volgens mij wel okay. Verder heb ik al weer twee punten binnen. Voor Frans heb ik een 7,2 en voor natuur- en scheikunde een 7,8 (!). Whatever, eigenlijk zou ik nu bij Lieve moeten zijn, maar mam wilde me nog even thuis houden en laten douchen etc. voor dat ik naar de podoloog zou gaan. Dus ja, ik ben nu nog eventjes thuis. Nu ga ik douchen. Bye x

Bij Lieve is het uiteindelijk heel gezellig geweest. Wij (ik, Lieve, Michelle) hebben eerst een paar dingetjes via Youtube bekeken, daarna de film 'Guardians of the Galaxy', daarna hebben we pizza gegeten (ik had een simpele maar lekkere pizza met kaas, ham en ananas), daarna gekletst en nog meer youtube gekeken (onder ander Outlast, gespeeld door PewDiePie) en toen was het alweer snel tijd om te gaan.

Je snapt dus wel dat ik niet echt tijd meer gehad heb om de blogpost af te sluiten, dus ik typ het eventjes vandaag af, op zaterdag. Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen hoe toetsweken bij mij gaan. 

Korte samenvatting over hoe het gaat in een toetsweek: Zeeën van tijd, maar helemaal geen zin om te leren.

xx Isa

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen