5 jan. 2015

Wattpad

Hoi allemaal,

Ik wilde jullie vandaag iets vertellen over Wattpad. Wattpad is een schrijverscommunity. Ik vind het echt super leuk. Nori heeft het me geadviseerd (zoals nog veel andere dingen). Op Wattpad ben je als je houdt van lezen en schrijven helemaal thuis. Er zijn enorm veel boeken die je kunt lezen (sommige zijn niet echt goed, maar ja), en je kunt zelf ook verhalen schrijven en online zetten.



Een Wattpad profiel bestaat uit: Profielfoto - Omslagfoto - Informatie - Volgers en volgend - De stemmen die je op je verhalen hebt ontvangen - Je leeslijsten - En je hebt een soort wall net als op Facebook, mensen berichten kunnen plaatsen op je mobiel.

Je hebt verder ook een bibliotheek, waar je boeken aan kunt toevoegen zodat je op je computer of smartphone updates van die boeken kunt ontvangen. Er is verder ook nog je inbox, waar je berichten van andere lezers/schrijvers kunt ontvangen.

Je hebt verhalen in vrijwel alle genres. Genres die voorkomen op Wattpad zijn: Romantiek - Sciencefiction - Fantasy - Humor - Paranormaal - Mysterie/thriller - Horror - Avontuur - Historische fictie - Tienerfictie - Fanfictie - Poëzie - Kort verhaal - Algemene fictie - Chicklit - Actie - Vampier - Weerwolf - Spiritueel - Non-fictie - Klassiekers - Willekeurig. Ik kan denk ik wel gewoon alle genres zeggen.

Ik houd er zoals jullie waarschijnlijk weten één verhaal op bij. Ik heb nog veel andere ideeën, alleen geen tijd. Ik denk niet dat ik ooit professioneel schrijfster zal worden, alleen ik vind het helemaal top om mijn ideeën op Wattpad te delen.

Ik kan natuurlijk niet stoppen met schrijven zonder nog een paar mensen gepromoot te hebben.
Als eerste wil ik @chickenlovertje en @howlingpuppy promoten, dat zijn mijn twee beste vriendinnen, zowel op Wattpad als in real life. Vervolgens nog @jolientje, voor alle 5 haar boeken en de nuttige tips die ze me een half jaar geleden gaf. En @awesome4evah, voor haar boek 'Tips & Trick to Writing on Wattpad', waar veel nuttige tips in staan. Haar andere verhalen zijn ook goed, maar anders kan je nooit zo'n coole guide schrijven. En nog @sarahbrownx en @StrawPerrieCakes, Sarah omdat ze super aardig is en het cliché meiden handboek heeft geschreven, en StrawPerrieCakes omdat haar fanfiction over het geadopteerde kind van Zerrie super grappig is (niet helemaal grammaticaal perfect geschreven, maar ja).

Waarschijnlijk hebben de helft van de mensen die dit lezen geen Wattpad, maar als je het aanmaakt moet je deze mensen zeker volgen (en natuurlijk mij, @_CupcakeKiss_).'

Whatever, dit was het wel weer!

xx Isa

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen